Видяна:28

Съветът за електронни медии събира оферти да купи техника, с която да мери силата на децибелите в телевизионните реклами, каза председателят на медийния регулатор Георги Лозанов.

СЕМ се стяга да изпълни контролните си функции по силата на звука в клиповете почти седем месеца след влизане на закона в сила. Припомняме, че от април т.г. в Закона за радио и телевизия (ЗРТ) беше записан нов текст, според който силата на звука на рекламите не трябва да е по-голяма от звука на останалата част от програмата. Причина за него станаха многобройните жалби на граждани в СЕМ от стряскащия и агресивен звук на рекламните клипове. 

Станаха ли по-поносими като звук рекламите няколко месеца по-късно? 

Отговорът е лесен - "драгите зрители" пак казват "не" и продължават да роптаят: Кога най-накрая ще намалите звука на рекламите! И не дотам внимателното заслушване в телевизора, показва, че рекламите все още се открояват най-вече с децибелите си.

Телевизиите и СЕМ обаче твърдят, че децибелите са намалели, а жалбите - почти са секнали.

"Забелязвам, че има промяна в позитивна посока, макар че не всички спазват закона", каза шефът на медийния съвет Георги Лозанов. Той твърди, че и жалбите от гневни зрители сега са по-малко и дори съвсем спорадични. Защото телевизиите почнали да си купуват устройства, с които да регулират нивото на звука.

Самият СЕМ в момента събира оферти за техника, с която да контролира звука, т.е. да прави мониторинг. По думите на Лозанов инвестицията в този тип устройство е около 3000 Евро. Другият вид - за регулиране на силата на звука, обаче струвал по-сериозни суми.

"Рекламите намалиха усещането за силата на звука, след като телевизиите въведоха контрол от началото на юли", това пък каза изпълнителният директор на Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори (АБРО) Мехти Меликов. Всички големи електронни медии, които членуват в асоциацията, са купили техника и контролират спазването на стандарта за звук с тях, твърди той.

Въпреки това и след 30 юни има жалби на зрители, и дори по думите на Меликов, имало известно активизиране, което той обяснява с очакването звукът да бъде нормализиран, което хората изглежда не са усетили.

"Има случаи, когато рекламата започва веднага след филма. Когато той завършва с тиха музика и дълги надписи, е нормално да има усещане за разлика в звуковото равнище, особено ако човек е задрямал.

Има колективна сугестия, че звукът на рекламите е много висок", коментира проблема Меликов. И макар да твърди, че телевизиите се саморегулират за звука на рекламните послания, шефът на АБРО казва, че промяната в ЗРТ всъщност е безсмислена, защото не решава проблема, който дори не бил там, тоест в силата на звука.

"Силата на звука, пикът му, и сега е изравнена и не се различава от останалата част на програмата, както казва законът. Усещането за по-силен звук е субективно и се дължи на "смачканата" динамика на звука", обяснява той, съмнявайки се дали ще бъде разбран от неспециалисти.

Не само Меликов, но и Лозанов смята, че усещането за силата на звука на рекламите е субективно. Шефът на СЕМ дори открива корените му в общата ни изнервеност от живота, който живеем.

"Сигурен съм, че има и жалби, които се дължат на общата изнервеност на зрителя и затова трябва много обективен метод. И аз също слушам на базата на мойто тренирано ухо", признава Лозанов и се надява, че в момента в който купят техника, цялата субективност ще изчезне.

От АБРО пък очакват саморегулацията да обхване повече телевизии, както и рекламодатели, които разбираемо нямат нужда от реклама, чийто звук зрителят не иска да слуша и посяга към дистанционното.

Източник: bnews / БИКПоследно обновена на: Ср, 16 Окт 2013 10:39:02 +0300

Коментари - 0


Все още няма коментари

Кубрат: Ще се бия и срещу Поветкин, но след Кличко
Кубрат: Ще се бия и срещу Поветкин, ...

„Няма проблем да се бия с Поветкин. Такъв мач е възможен и реален, но не ...

Празнуваме Антоновден, пази ни от болести
Празнуваме Антоновден, пази ни от болести

На 17 януари Православната църква чества паметта на Свети Антоний Велики - Антоновден. Празнуват всички, ...

Президентът скара българските работодатели
Президентът скара българските работодатели

Работодатели атакуваха президента за лобизъм.

Банго Васил е! Ромите празнуват!
Банго Васил е! Ромите празнуват!

Днес е Ромската Нова година - един най-големите и най-почитаните празници от всички ромски групи ...

Авиокомпания пуска интернет по време на полет
Авиокомпания пуска интернет по време на полет

Собствениците на "Джет блу" обещават, връзката, наречена Fly FI, да бъде със завидна скорост и ...

Леонардо ди Каприо става пилот
Леонардо ди Каприо става пилот

Леонардо ди Каприо става пилот, като ще се включи в отбора, формиран в Монако от ...

Ако искаме да имаме наука, трябва да виждаме бъдещето
Ако искаме да имаме наука, трябва да ...

Важно е да спазваме ясни и точни правила за оценка и финансиране на научните изследвания. ...

Бюджетът на община Пловдив - публично обсъждане довечера
Бюджетът на община Пловдив - публично обсъждане ...

В 17:00 часа в залата на Общински съвет Пловдив на ул. Авксентий Велешки бюджетът на ...

Кубрат: Ще се бия и срещу Поветкин, но след Кличко
Кубрат: Ще се бия и срещу Поветкин, ...

„Няма проблем да се бия с Поветкин. Такъв мач е възможен и реален, но не ...

Хайде на ски в Боровец и Банско! Откриват сезона!
Хайде на ски в Боровец и Банско! ...

Курортите Банско и Боровец откриват днес ски сезона. В Пампорово той вече започна миналата събота.

Поли срещу Кичка – големият сблъсък
Поли срещу Кичка – големият сблъсък

Истинският сблъсък на поколенията в „Музикална академия" предстои на самия финал на шоуто тази вечер.

Авиокомпания пуска интернет по време на полет
Авиокомпания пуска интернет по време на полет

Собствениците на "Джет блу" обещават, връзката, наречена Fly FI, да бъде със завидна скорост и ...

Покрай сухото дърво гори и суровото. -- българска пословица
EUR/BGNбез промяна1,95580USD/BGNспад1,76262
GBP/BGNспад2,75387JPY/BGNръст0,01434
RON/BGNспад0,43625CHF/BGNспад1,86872

Фиксинг на ЕЦБ от 03-07-2015

Всички